Epava avionului în care a murit Dan Petrescu se reface: „Pot să vadă dacă are vreo gaură, cine știe?!” | EXCLUSIV

Publicat: 03/12/2021, 12:36

Vineri s-au împlinit două luni de la tragedia aviatică de la Milano, în care au murit opt persoane, printre care și magnatul Dan Petrescu – pilotul aeronavei. Surse din cadrul anchetei au precizat pentru Gândul că la acest moment la Milano se reface epava avionului, pentru a se elimina câteva scenarii. Potrivit expertului în aviație Sorin Stoicescu, anchetatorii pot vedea inclusiv dacă avionul „avea vreo gaură” sau „vreun corp străin”.

Anchetatori români sunt plecați în prezent în Italia, la Milano, unde participă la reconstrucția avionului care s-a prăbușit pe data de 3 octombrie, la scurt timp după ce a decolat de pe aeroportul Linate. Surse din anchetă au precizat pentru Gândul că se încearcă, din ce s-a reușit să se strângă de la locul accidentului, să se pună resturile cap la cap, pentru a se elimina câteva scenarii, dar mai ales pentru a se vedea dacă avionul a avut o problemă tehnică.

Sorin Stoicescu, fostul şef al Aviaţiei Civile din România, a explicat, pentru Gândul, cât de grea este procedura de reconstrucție a unei epave.

Sorin Stoicescu: „Și eu am vrut să refac avionul de la Balotești, dar nu am avut din ce”

„Este extrem de dificil să faci asta. Și eu am vrut să refac avionul de la Balotești, dar nu am avut din ce, pentru că multe părți s-au topit, iar unele s-au furat de pe câmp. Totuși, nu este imposibil, depinde de ce găsești la fața locului”, a declarat Sorin Stoicescu pentru Gândul.

Specialistul explică ce pot afla anchetatorii după reconstrucție.

„Se reface întreaga geometrie a aeronavei, dacă se poate”

„Este foarte bine că refac epava. Vor să vadă, dacă se poate, ce părți ale avionului au fost afectate înainte de prăbușire. Dacă anumite părți s-au desprins. Pot vedea dacă are vreo gaură în el, s-au chiar corp străin, cine știe?! Se reface întreaga geometrie a aeronavei, dacă se poate, pentru că avionul avea plinul făcut și a ars foarte mult. Prin refacerea epavei se pot trage multe concluzii și ajută foarte mult și producătorul, să vadă ce probleme tehnice a avut aeronava, dacă a avut”, a declarat Sorin Stoicescu pentru Gândul.

Ancheta acestui accident, care a avut loc pe data de 3 octombrie, este una extrem de grea, din cauza distrugerilor foarte mari. Practic, avionul a avut un impact aproape vertical, apoi a ars foarte mult.

Cutia neagră, inoperabilă

Mai mult, nici cutia neagră a aeronavei nu i-a ajutat pe anchetatori. Dispozitivul de înregistrare era inoperabil, cel mai probabil decuplat de către miliardar, așa cum Gândul a dezvăluit recent.

Tipul de avion implicat în tragedia de la Milano de pe data de 3 octomrbie este Pilatus PC-12, cu un singur motor, înmatriculat YR-PDV, construit acum șase ani.

Miliardarul Dan Petrescu, soția și fiul său, alături de alte cinci persoane au murit pe 3 octombrie, după ce avionul cu care zburau de la Milano spre Olbia, Sardinia, s-a prăbușit pe o clădire, la scurt timp de la decolare.

Imediat după decolarea de pe Aeroportul Linate din Milano, aparatul de zbor a avut probleme.

La ora 13.04, avionul a decolat către Sardinia. Trei minute mai târziu, la 13.07, aparatul de zbor s-a prăbușit.

„Pare un caz de incapacitare de pilot, care a căzut pe manșă, din cauza unei stări grave de sănătate”

Surse din aviația română au analizat pentru Gândul imaginile cu avionul pilotat de miliardarul Dan Petrescu, care s-a prăbușit pe o traiectorie aproape verticală. Potrivit experților, una dintre cauzele care pot conduce un apart de zbor într-un unghi atât de agresiv poate fi legată de starea de sănătate a pilotului.

„Pare un caz de incapacitare de pilot, care a căzut pe manșă, din cauza unei stări grave de sănătate. Poate pilotul a suferit un infarct, sau un anevrism cerebral, a căzut pe manșă și a împins-o. Altfel, este greu de explicat de ce a ajuns avionul în această situație, într-un unghi atât de abrupt. Orice avion căruia îi cedează motoarele, sau singurul motor în cazul de la Milano, poate fi planat și pus pe un câmp”, a explicat pentru Gândul o sursă din aviație.

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Un tsunami uriaș s-ar putea produce în Marea Mediterană până în 2030. Experții au avertizat...
Vali a murit la Costineşti, după ce şi-a presimţit sfârşitul: 'Să îmi reparaţi maşina şi...'
FOTO. Antonela, răsfățată de milionarul Paszkany! Așa arată tânăra care primește orice dorește
Salman Khan și Iulia Vântur, primele imagini de la nuntă! Filmarea cu ei a scăpat...
Un copil pierdut acum 28 de ani într-o gară chineză și adoptat în Olanda începe...
TOP 20 sexy vedete care au arătat tot! S-au încurcat în…pantalonașii buclucași!
Până la ce vârstă ar trebui să trăiești pentru a te bucura de întreaga contribuție...
O jurnalistă din Marea Britanie, despre Bucureşti: "Un amestec tentant de clădiri medievale, neoclasice, din...
Imaginile durerii de la înmormântarea familiei din Suceava, ucisă de un șofer de TIR
Meteorologii ANM au emis prognoza meteo pentru ziua de luni, 8 iulie. Ce temperaturi vom...
Cod roşu de senzualitate! Vedetele au făcut spectacol în public pe plajele din România
Publicație britanică, despre Dacia Duster: Nu e mastodont electric de 400 CP...
Companiile Leonardo din Italia şi Rheinmetall din Germania vor să construiască cel mai puternic tanc...
Forme CIUDATE, observate în atmosfera superioară a Pământului
Decizie pentru toți cei care mănâncă PEPENI românești. Se întâmplă de mâine, 8 IULIE
John Cena se pregătește să se retragă din wrestling. Ce și-a propus
Grasu XXL, în lacrimi pe scena de la Neversea 2024. Artistul a reușit cu greu...
Perle la BAC 2024. Ireal ce au putut scrie: „Noi nu am studiat nuvela. Pe...
Miracolul prin care Lidia Buble a fost vindecată de psoriazis, după ce tratamentele medicilor nu...
Cerințele care trebuie respectate cu sfințenie! Ce le-a cerut Maluma organizatorilor Neversea pentru a cânta...
BANCUL ZILEI. Bulă la ora de Anatomie. Profesoara: – Bulă, ce este coloana vertebrală?
„Celulele timpului” din creier ar putea fi mai cruciale decât am crezut vreodată
×